space 123 ignition - electronic ignition for classic cars






123-TUNE-4 avancerad programmerbar elektronisk fördelare for 4-cyl motorer med Bosch verteiler, allumeur Ducelier/SEV eller Lucas distributor

123-TUNE-4 avancerad programmerbar elektronisk fördelare123ignition har gjort det igen! Vi har tagit fram ett avancerat och fritt programmerbart tändsystem som vi döpt till 123-tune. I likhet med våra klassiska 123ignition-fördelare, har vi åter lyckats med att montera mikroprocessorn och all övrig elektronik i de klassika, förnicklade 123-fördelarna som framtas ur ett enda stycke massivt aluminium.

Nyheten med 123-tune är bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvaran, genom att ansluta 123-tune till en dator kan man lätt anpassa tändningen till alla tänkbara önskemål. Den är alltså perfekt för dig som vill trimma din motor för högsta verkningsgrad och enkelt vill kunna byta tändkurvan, eller om du har en motor som det inte finns färdiga 123-fördelare till.

Man kan lagra två tändkurvor i 123-tune samtidigt, dessa kan man växla mellan utan att den måste vara inkopplad i datorn. Det gör det enkelt att jämföra två inställningar, ha två inställningar för olika bränslen, ha olika varvtalsbegränsningar eller ha andra skillnader i driftsförhållanden. Med 123-tune programmet får man dessutom en virtuell instrumentbräda med analoga instrument för motor och tändsystem.



123-TUNE-6 avancerad programmerbar elektronisk fördelare for 6-cyl motorer med Bosch, Ducelier eller Lucas fördelare

123ignition har gjort det igen!! Vi har tagit fram ett avancerat och fritt programmerbart tändsystem som vi döpt till 123-tune. I likhet med våra klassiska 123ignition-fördelare, har vi åter lyckats med att montera mikroprocessorn och all övrig elektronik i de klassika, förnicklade 123-fördelarna som framtas ur ett enda stycke massivt aluminium.

Nyheten med 123-tune är bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvaran, genom att ansluta 123-tune till en dator kan man lätt anpassa tändningen till alla tänkbara önskemål. Den är alltså perfekt för dig som vill trimma din motor för högsta verkningsgrad och enkelt vill kunna byta tändkurvan, eller om du har en motor som det inte finns färdiga 123-fördelare till.

Man kan lagra två tändkurvor i 123-tune samtidigt, dessa kan man växla mellan utan att den måste vara inkopplad i datorn. Det gör det enkelt att jämföra två inställningar, ha två inställningar för olika bränslen, ha olika varvtalsbegränsningar eller ha andra skillnader i driftsförhållanden. Med 123-tune programmet får man dessutom en virtuell instrumentbräda med analoga instrument för motor och tändsystem.
123-TUNE-6 avancerad programmerbar elektronisk fördelare



123högeffektsmotorvarmare-plus inkl kabelset for universal användning

123högeffektsmotorvarmare-plus inkl kabelsetKomplett set som består ut av en högeffekts-motorvärmare (1,1 kW) med inbyggd cirkulationspump och termostat, en armerad intagskabel med intagskontakt för montering i bilens front, monteringsdetaljer och en smidig anslutningskabel.

Cirkulationspumpen och höga effekten sprider värmen i motorn mycket bättre än konventionella värmare utan pump och lägre effekt. Den kortare uppvärmningstiden sparar energi eftersom mindre värme går förlorad och kräver inte samma framförhållning innan start. Pumpen och det lilla formatet möjliggör universalplacering i värmeslangen 16-20 mm Ø mellan värmepaket och motor.

Det finns även en version med enklare kabel.



123högeffektsmotorvarmare med inbyggd cirkulationspump for universal användning

Högeffektsmotorvärmare (1,1 kW) med inbyggd cirkulationspump och termostat. Värmer snabbt och effektivt upp motorn innan start. En förvärmd motor sparar pengar och miljö genom lägre förbrukning, mindre utsläpp och motorslitage.

Tack vara den inbyggda cirkulationspumpen och elementets höga effekt sprider värmen i motorn mycket bättre än konventionella värmare utan pump och med lägre effekt. Den korta uppvärmningstiden sparar energi eftersom mindre värme går förlorad och kräver inte samma framförhållning innan start. Motorvärmarens cirkulationspump och dess kompakta format medger universell placering i värmeslangen 16-20 mm Ø mellan värmepaket och motor.

Det finns även en version med förbättrade kablar för fast installation i motorrummet.

123högeffektsmotorvarmare med inbyggd cirkulationspump



123-TUNE-8 avancerad programmerbar elektronisk fördelare for V8 motorer med LUCAS 35D8 och 20D8 tändfördelare

123-TUNE-8 avancerad programmerbar elektronisk fördelare123ignition har gjort det igen! Vi har tagit fram ett avancerat och fritt programmerbart tändsystem som vi döpt till 123-tune. I likhet med våra klassiska 123ignition-fördelare, har vi åter lyckats med att montera mikroprocessorn och all övrig elektronik i de klassika, förnicklade 123-fördelarna som framtas ur ett enda stycke massivt aluminium.

Nyheten med 123-tune är bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvaran, genom att ansluta 123-tune till en dator kan man lätt anpassa tändningen till alla tänkbara önskemål. Den är alltså perfekt för dig som vill trimma din motor för högsta verkningsgrad och enkelt vill kunna byta tändkurvan, eller om du har en motor som det inte finns färdiga 123-fördelare till.

Man kan lagra två tändkurvor i 123-tune samtidigt, dessa kan man växla mellan utan att den måste vara inkopplad i datorn. Det gör det enkelt att jämföra två inställningar, ha två inställningar för olika bränslen, ha olika varvtalsbegränsningar eller ha andra skillnader i driftsförhållanden. Med 123-tune programmet får man dessutom en virtuell instrumentbräda med analoga instrument för motor och tändsystem.
(obs bilden visar 4-cyl versionen)



123-ALFA-4-R-V for Alfa Romeo Giulia, Spider, Bertone, Duetto

123-ALFA-4-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Alfas klassiska fyrcylindriga motorer. Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat.

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-ALFA-4-R-V



123-ALFA-4-R for Alfa Romeo Giulia, Spider, Bertone, Duetto

123-ALFA-4-R123-ALFA-4-R är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Alfas klassiska fyrcylindriga motorer. Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat.



123-ALFA-6-R-V for Alfa Romeo 2600 (series 106), Berlina, Spider, Sprint

123-Alfa-Romeo-6-R-V fördelaren ersätter den mekaniska original fördelare.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och rotor.
123-ALFA-6-R-V



123-BMW-4-R-V for BMW M10 motor

123-BMW-4-R-VEfterlängtad nyhet för BMW M10 motorer! En 123-ignition fördelare som är programerat med 16 tändkurver.

Fördelaren passar bl a i
-1600
-1602, 1602Ti
-1800, 1800Ti
-1802
-2000, 2000Ti, 2000Tii
-2002, 2002Ti, 2002Tii, 2002Turbo
- 316, 318, 518, 320, 520 (tidiga modeller med M10 motor)



123-BMW-6-R-V for BMW 6 cyl motorer

Efterlängtad nyhet för BMW sexor! En 123-ignition fördelare som är programerat med 16 tändkurver.

Fördelaren passar bl a i
- 2.5 CS, 2.8 CS/L/A
- 2500/A, 2800 /CS/A
- 3.0 L/S/CS/A
- 3.0 Si/CSi/CSL *)
- 3.3 L/A
- 320/6, 520/6
- 630 CS/CSA

*) For motor med Bosch 'D-jetronic' injection i de tidiga BMW 3.0 Si/ BMW 3.0 CSi finns även en specialversion 123-BMW-6-R-V-IE.
123-BMW-6-R-V



123-BMW-TUNE-6-R-V for BMW 6 cyl motorer

123-BMW-TUNE-6-R-VEfterlängtad nyhet för BMW 6 cylinder motorer! En med tillhörande programvara programebar 123-tune via a USB-anslutningen.



123-BMW-TUNE-4-R-V for BMW M10 motor

Efterlängtad nyhet för BMW M10 motorer! En "123-tune” fördelare som är programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara.

Passar bl a
-1600
-1602, 1602Ti
-1800, 1800Ti
-1802
-2000, 2000Ti, 2000Tii
-2002, 2002Ti, 2002Tii, 2002Turbo
- 316, 318, 518, 320, 520 (tidiga modeller med M10 motor)

123-BMW-TUNE-4-R-V



2CV-E85-flexifuelkit for Citroën 2CV, Ami, Dyane, Mehari etc med 26/35 förgasare efter 1972

2CV-E85-flexifuelkitKitt för att konvertera din 2cv och liknande till att köra på etanol (E85) och bensin!

Kittet består av en "123-2cv-evo" tändningsmodul,
brun högeffektständspole och ett ställbart munstycke för tvåports förgasare.

Med kittet kan du konvertera din 2cv och andra A-modeller så att den kan köras på både E85 och bensin. Det är tillåtet enl bilprovningen och du gör en insats för miljön pga minskade utsläpp av växthusgaser, partiklar och giftiga kolväten.

OBS 10% rabatt för (nya eller gamla) medlemmar i föreningen etanol.nu!



123-VISA-LNA-Adapter for Citroën VISA, LNA

Tvåcylinder 652cc VISA/LNA motorn är en vidareutveckling av den 602cc motorn som sitter i de modernare 2cv, dynane Ami mm.

Denna adapter gör det möjligt att montera en 123-2CV tändningsmodul i en 652cc VISA och LNA motor som annars saknar den vanliga tändningsdeler på kamaxeln som de övriga 2 cyl motorena har.


123-VISA-LNA-Adapter



123-2CV for Citroën 2CV4, 2CV6, DYANE, AMI, Mehari

123-2CV123ignition 2CV modulen är till för alla 2CV's och andra ”A-modeller” med en A79/1, M28 eller M28/1 motor.

Det är en mikroprocessor styrd tändningsmodul som ersätter alla delar av original tändsystemet, dvs. brytarspetser, kondensator, kam och centrifugalvikter, fjädrar och tändningshuset.

123-2CV är avsett att användas med standard svart 2cv tändspole och 12 system. För andra system se 123-UNI för 6 volt system.

Tusentals nöjda 2cv ägare världen över har upptäckt hur enkelt modulen är att installera och dess fördelar. De främsta fördelar är:

- bättre start
- mindre bränsleförbrukning
- jämnare (tom)gång, minskade utsläpp
- bättre bottendrag
- helt UNDERHÅLLSFRITT i all framtid

Lysna på en 2cv med 123 som startar! med lite choke och högre varvtal i början, det hörs tydligt hur jämn och fin motorn går trots den ojämna belastningen som generatorn ger (det pulserande vinande ljud).

OBS! gratis flexifuel munstycke för gamla och nya medlemmar av föreningen etanol.nu om du beställer en ny 123-2CV



123-2CV-EVO for Citroën 2CV4, 2CV6, DYANE, AMI, Mehari

123ignitions evo modul passar alla 2CV's och andra ”A-modeller” med en A79/1, M28 eller M28/1 motor. Den fungerar med den svarta standard tändspolen eller med den bruna högeffekts tändspole som också används i 2-cyl VISA motorer. Den känner av vilken tändspole som används och anpassar kontaktvinkeln automatiskt.

Största skillnaden med 123-2CV är att den har 16 olika tändkuror inbyggd och har vakuum anslutning som gör att modulen anpassar tändningskurvan efter motorbelastningen. Vakuumgeleringen gör att bränsleförbrukningen minskar speciellt när man inte kör fullgas och ger en motor som svarar lite snabbare på gasen. De 16 kurvor gör att man kan tuna motorn för optimal effekt och anpassa tändkurvan för olika bränslen/förhållanden.


Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-2CV-EVO



123-2CV-UNI for Citroën 6 & 12V 2CV, DYANE, AMI, Mehari

123-2CV-UNI123ignition-UNI tändmodulen passar alla '2CV' motorer, även äldre 6V motorer med likströmsgenerator på vevaxeln. Modulen fungerar med 6 och 12 volt motorer.

Med en liten switch väljer man en av de 16 tändkurvor beroende på motortyp. Modulen har samtliga kurvor inbyggt från 9 hkr, 375cc, A53, M4, A79/0, M28, A79/1 till M28/1 motorer tillsammans med standard (svart) tändspole eller brun högeffekts tändspole, modulen anpassar sig automatiskt till tändspole.

Det finns liksom 123-EVO tom en speciell kurva för M28/1-motorer för motorgas (LPG) eller Etanol (E85) fast man i så fall kanske hellre ska välja EVO modellen.



123-DS-A for Citroën DS med förgasarmotor

123-DS-A är en revolutionerande ny tändningsmodul med vinklad fördelarlock som passar DS motorer med 4-cylinder förgasarmotor.

Andra tändsystem använder fortfarande den mekaniska centrifugal tändförstälningen som ofta är utsliten och inte exakt. Vissa system behåller tom original bryterspetserna med kam som ofta slits ojämt med ojämn tändögonblick till följd. Dessutom kräver de allihoppa en separat dosa någonstans under huven med elektroniken i.

Den fungerar med original tändspola eller en annan tändspola med en primär motståndet som överstiger 1 Ohm.
123-DS-A



123-DS-A-V for Citroën DS, ID, Traction och HY med förgasarmotor och vakumtändförställning

123-DS-A-V123-DS-A-V har samma egenskaper som 123-DS-A men har dessutom vakumtändförstälning och anpassar sig till motorns belastning.



123-DS-R for Citroën DS, ID, Traction Avant och HY

123-DS-R är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar ID, HY och Traction med 4-cylinder förgasarmotor och rak fördelarlock.

Andra tändsystem använder fortfarande den mekaniska centrifugal tändförstälningen som ofta är utsliten och inte exakt. Vissa system behåller tom original bryterspetserna med kam som ofta slits ojämt med ojämn tändögonblick till följd. Dessutom kräver de allihoppa en separat dosa någonstans under huven med elektroniken i.

Så är det inte med 123 tändningen. Det finns inga mekaniska delar som slits i fördelaren, utom rotorn och rotorlock och allting är samlat i den blankförnicklade fördelaren. Den fungerar med original tändspole eller en annan tändspole med en primär motståndet som överstiger 1 Ohm.

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-DS-R



123-DS-R-V for Citroën ID, Traction Avant och HY

123-DS-R-V123-DS-R-V har samma egenskaper som 123-DS-R men har dessutom vakumtändförstälning och anpassar sig till motorns belastning.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-DS-IE-R for Citroën DS 21 IE och 23 IE (injection electronique)

123-DS-IE-R har samma egenskaper som 123-DS-R men har även anslutningar till D-jetronic insprutningssystemet.
123-DS-IE-R



123-TRACTION-SIX-R-V for Citroën Traction Avant 15-six (6 cyl 15D motor)

123-TRACTION-SIX-R-V123-SIX-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul / fördelare som passar Traction Avant motorer med 6-cylinder 15D motor.

Andra tändsystem använder fortfarande den mekaniska centrifugal tändförstälningen som ofta är utsliten och inte exakt. Vissa system behåller tom original bryterspetserna med kam som ofta slits ojämt med ojämn tändögonblick till följd. Dessutom kräver de allihoppa en separat dosa någonstans under huven med elektroniken i.

Den fungerar med original tändspole eller en annan tändspole med en primär motstånd som överstiger 1 Ohm.



123-DS-DV-R for Citroën ID/DS med DV motor

123-DS-DV-R är in princip samma produkt som 123-DS-R men med det speciella fäste som DV motorns fördelare (Ducellier 4169A) har.
123-DS-DV-R



123-DS-DV-R-V for Citroën ID, DS med DV motor och vakumtändförställning

123-DS-DV-R-V123-DS-DV-R är in princip samma produkt som 123-DS-R-V men med det speciella fäste som DV motorns fördelare (Ducellier 4169A) har.



123-2CYL-spole for Citroën 2CV

Dubbelspole som används i 2CV med 123-2CV, 123-EVO och 123-TUNEplus mm.
123-2CYL-spole



123-DATSUN-TUNE-6-R-V for Datsun / Nissan 240, 260 och 280 med L24, L26 och L28 motorer

123-DATSUN-TUNE-6-R-VNyhet för DATSUN/NISSAN 240/260/280 med L24, L26 och L28 motorer! En 123-tune fördelare för Datsun med fritt programerbar via USB-anslutningen.



123-Fiat-TC-4-TUNE-A-V for FIAT TC med kamdrivna fördelare i bla 124, 131, coupe, spider, abarth, supermirafiori, argenta m.m.

Nyhet!

123-fiat-twincam-TUNE-4-A-V är en 123-tune fördelare till Fiat 124 coupe, sport coupe, spider, 131 supermirafiori 2000TC, Argenta 2000TC etc.

Som alla "123-tune" fördelare är den fri programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara.

Det finns även en variant med fasta tändkurvor.
123-Fiat-TC-4-TUNE-A-V



123-Fiat-TC-4-A-V for FIAT TC med kamdrivna fördelare i bla 124, 131, coupe, spider, abarth, supermirafiori, argenta m.m.

123-Fiat-TC-4-A-V123-fiat-twincam-4-A-V är en helt ny elektronisk fördelare till Fiat 124 coupe, sport coupe, spider, 131 supermirafiori 2000TC, Argenta 2000TC etc.

Den har naturligtvis samma fördelar som alla våra tändningar; exakta digital tändförställning i ett nytt blankförnicklat fördelarhus som är svarvat ur ett stycke aluminium.

Därmed elimineras de tändningsproblem pga av fel i de störningskänsliga mekaniska delar i traditionella fördelare som t ex glapp i axeln, centrifugalvikter, fjädrar, vakuummembran och naturligtvis även brytarspetsarna.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-FIAT-500 for FIAT 500, 126, Cinquecento

123-Fiat-500 är en elektronisk fördelaremodul till Fiat 500 och Fiat 126.
Modulen har som alla våra tändningar inga rörligadelar som t ex centrifugalvikter och är självfallet brytarlöst. Dubbel tändspolan från en Fiat 126 eliminerar dessutom rotor och fördelarlock och tändsystemet blir därmed helt underhållsfritt.

16 tändkurvor – fyra vanliga plus 12 ”tuning” kurvor – är inbyggda och kan enkelt väljas med en liten strömbrytare.

Man använder modulen med en befintlig fördelare, som den skruvas fast på. Vi säljer även den speciella dubbeltändspolan som behövs.

Vi säljer även en komplett 123 fördelare till 123-FIAT-500.
123-FIAT-500



123-FIAT-500-R for FIAT 500, 126, Cinquecento

123-FIAT-500-R123-Fiat-500 är en elektronisk fördelare till Fiat 500 och Fiat 126.
Modulen har som alla våra tändningar inga rörligadelar som t ex centrifugalvikter och är självfallet brytarlöst. Dubbel tändspolan från en Fiat 126 eliminerar dessutom rotor och fördelarlock och tändsystemet blir därmed helt underhållsfritt.

16 tändkurvor – fyra vanliga plus 12 ”tuning” kurvor – är inbyggda och kan enkelt väljas med en liten strömbrytare.

Denna produkt ersätter hela fördelaren med underdelen som på bilden. Vi säljer även överdelen lös för att bygga om en befintlig fördelare och den speciella dubbeltändspolan som behövs och endast överdelen som monteras på en befintlig fördelare.



123-FORD-KENT-TUNE-4-A-V for Ford, Lotus Ford Kent, Ford crossflow, x-flow, Lotus-Ford Twin Cam, Ford Valencia etc

Efterlängtad nyhet för Ford Kent, Ford cross-flow och Lotus twin-cam motorer. En 123-tune med bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvara.

Fäste ingår!

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-FORD-KENT-TUNE-4-A-V



123-FORD-KENT-TUNE-4-R-V for Ford, Lotus Ford Kent, Ford crossflow, x-flow, Lotus-Ford Twin Cam, Ford Valencia etc

123-FORD-KENT-TUNE-4-R-VEfterlängtad nyhet för Ford Kent, Ford cross-flow motorer. En 123-tune med bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvara.

Fäste ingår!



123-SAAB-V4-TUNE-4-A-V for Ford, SAAB SAAB 95, SAAB 96 V4, Ford Taunus 15M, Ford 17M

Efterlängtad nyhet för SAAB 96 och Ford V4 motorer. En 123-tune med bl a USB-anslutningen och den tillhörande programvara.

Fördelaren kommer i höst!
123-SAAB-V4-TUNE-4-A-V



123-JAGUAR-6-R-V-POS for Jaguar XK120, XK140, XK150, XKSS, Mark VII, Mark VIII, Mark IX, Mark X, Mark 1, Mark 2, 340, 420, S-Type, C(...)

123-JAGUAR-6-R-V-POS123-JAGUAR-6-R-V-POS = Positiv nyhet för de som har en Jaguar med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-JAGUAR-6-R-V fast den kan även användas på positiv jordade bilar!


Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-JAGUAR-6-R-V for Jaguar XK120, XK140, XK150, XKSS, Mark VII, Mark VIII, Mark IX, Mark X, Mark 1, Mark 2, 340, 420, S-Type, C-Type, D-Type, E-Type, XJ6, Panther J72, Panther De Ville, Daimler Sovereign & Daimler DS420 Limosine

123-JAGUAR-6-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul för Jaguars med standard och tunade 6-cylinder XK motorer på 3,4 3,8 eller 4,2 liter

Fördelaren har en spridning av kurvor för samtliga långslagiga XK motorer, dvs inte 2,4l modellen där 123-GB-6-R-V passar bäst.

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-JAGUAR-6-R-V



123-LANCIA-4-R-V for Lancia Fulvia, Flavia

123-LANCIA-4-R-V123-LANCIA-4-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar de klassiska Lancia Fulvia och med lite anpassning även Lancia Flavia . Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-GB-4-A-V for Landrover, Morris, Mini etc., ersätter de flesta 4 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-4-A-V fördelaren ersätter de flesta 4 cyl. Lucas-fördelare som används mest i engelska (därför 'GB') bilar, där fördelaraxeln snurrar moturs. Skillnaden med 123-GB-4-R-V är att den har en s-k. side-entry fördelarlock.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och har 16 olika tändkurvor inbyggd som kan väljas genom en liten strömbrytare. Det gör att du enkelt kan justera tändkurvan för optimal effekt och verkningsgrad!
123-GB-4-A-V



123-GB-4-A-V-POS for Landrover, Morris, Mini etc., ersätter de flesta 4 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-4-A-V-POSDetta är samma fördelare som 123-GB-4-A-V fast den passar även bilar med positiv jord. Den har en s-k. side-entry fördelarlock.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-GB-4-R-V for Landrover, Morris, Mini etc., ersätter de flesta 4 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-4-R-V fördelaren ersätter de flesta 4 cyl. Lucas-fördelare som används mest i engelska (därför 'GB') bilar, där fördelaraxeln snurrar moturs.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och har 16 olika tändkurvor inbyggd som kan väljas genom en liten strömbrytare. Det gör att du enkelt kan justera tändkurvan för optimal effekt och verkningsgrad!

123-GB-4-R-V



123-GB-4-R-V-POS for Landrover, Morris, Mini etc., ersätter de flesta 4 cyl. 'Lucas'-fördelare med pos jord

123-GB-4-R-V-POS123-GB-4-R-V-POS = Positiv nyhet för de som har bil med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-GB-4-R-V fast den passar även bilar med positiv jord.



123-GB-4-R-V-BOOST for Landrover, Morris, Mini etc., ersätter de flesta 4 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-4-R-V-Boost har samma funktioner som 123-GB-4-R-V men utöver det en funktion för överladdade bilar med turbo- eller skruvkompressor och ändrar tändningen vid laddning, s.k. boost retard.
123-GB-4-R-V-BOOST



123-MERCEDES-6RV for Mercedes 220, 230, 230S, 230SL, 250, 250SL,250SE, 250CE, 280, 280S, 280SE, 280SL, 300SE, 300SEL och 300SEB

123-MERCEDES-6RV123-MERCEDES-6RV är en revolutionerande ny tändningsmodul till Mercedes 6-cylinder motorerna som W108, W109, W111, W112, W113, W114, W115 och W123

Ladda ner manualen för en fullständig lista, for motorer med D-Jetronic insprutningssystem finns 123-MERCEDES-6RV-IE.

For äldre Mercedes än 1962 kan man beställa en speciell 123-MERCEDES-6-R-V-OLD fördelare.



123-MERCEDES-4-R for Mercedes 190C, 190SL, 200, 220, 220US, 230 m. fl. & Borgward Isabella

123-MERCEDES-4-R är en revolutionerande ny tändningsmodul till Mercedes 4-cylinder motorerna i W110, W115 and W123, 190C, 190SL, 200, 220, 220US, 230 utan vakuum tändförställning

Lägst bränsleförrukning vid jämn hastighet får man med en 123-MERCEDES-4-R-V
123-MERCEDES-4-R



123-MERCEDES-4-R-V-IE for Mercedes 190C, 190SL, 200, 220, 220US, 230 m. fl. & Borgward Isabella

123-MERCEDES-4-R-V-IE123-MERCEDES-4-R-V-IE är en revolutionerande elektronisk tändfördelare till Mercedes 4-cylinder motorerna: W110, W115, W123 inkl vakuum tändförställning

Fördelaren har samma egenskaper som 123-MERCEDES-4-R-V men dessutom de givare / impuls anslutningar som krävs för Bosch D-Jetronic insprutning.




123-MERCEDES-4-R-V for Mercedes 190C, 190SL, 200, 220, 220US, 230 m. fl. & Borgward Isabella

123-MERCEDES-4-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul till Mercedes 4-cylinder motorerna: W110, W115, W123 inkl vakuum tändförställning

Förutom standard kurver har den även kurvor optimerade för motorgas, LPG och E85, så att du kan anpassa din veteranbil till framtidens bränslen.

For bilar med Bosch D-Jetronic insprutning finns det en 123-MERCEDES-4-R-V-IE.


Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-MERCEDES-4-R-V



123-MERCEDES-6RV-OLD for Mercedes 180, 219, 220, 300 -'62

123-MERCEDES-6RV-OLD123-MERCEDES-6-R-V-old är en revolutionerande ny tändningsmodul till Mercedes äldre 6-cylinder motorer innan årsmodell 1962.

For övriga Mercedes med 6 cyl motor har vi 123-MERCEDES-6-R-V fördelare.



123-MG-4-R-V for MG Alla MGA & MGB motorer med vacuum tändförställning

123-MG-4-R-V fördelaren ersätter Lucas-fördelare i MG bilar.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och har 16 olika tändkurvor inbyggd som kan väljas genom en liten strömbrytare. Det gör att du enkelt kan justera tändkurvan för optimal effekt och verkningsgrad!


Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-MG-4-R-V



123-MG-4-R-V-POS for MG Alla MGA & MGB motorer med vacuum tändförställning och pos jord

123-MG-4-R-V-POS123-MG-4-R-V-POS = Positiv nyhet för de som har bil med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-MG-4-R-V fast den passar även bilar med positiv jord.



123-MG-4-A-V for MG Sprite och Midget

123-MG-4-A-V fördelaren ersätter Lucas-fördelare i MG bilar.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och har 16 olika tändkurvor inbyggd som kan väljas genom en liten strömbrytare. Det gör att du enkelt kan justera tändkurvan för optimal effekt och verkningsgrad!

123-MG-4-A-V



123-MG-4-A-V-POS for MG Sprite och Midget med pos jord

123-MG-4-A-V-POS123-MG-4-A-V-POS = Positiv nyhet för de som har bil med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-MG-A-V fast den passar även bilar med positiv jord.



123-GB-6-R-V for MG, Landrover, Morris, Triumph etc., ersätter de flesta 6 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-6-R-V fördelaren ersätter de flesta 6 cyl. Lucas-fördelare som används mest i engelska (därför 'GB') bilar, där fördelaraxeln snurrar moturs.

Fördelaren är liksom de andra 123fördelare helt elektroniskt har inga rörliga delar förutom rotoraxel och har 16 olika tändkurvor inbyggd som kan väljas genom en liten strömbrytare. Det gör att du enkelt kan justera tändkurvan för optimal effekt och verkningsgrad!
123-GB-6-R-V



123-GB-6-R-V-POS for MG, Landrover, Morris, Triumph etc., ersätter de flesta 6 cyl. 'Lucas'-fördelare med pos jord

123-GB-6-R-V-POS123-GB-6-R-V-POS = Positiv nyhet för de som har bil med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-GB-6-R-V fast den passar även bilar med positiv jord.



123-GB-6-R-V-BOOST for MG, Landrover, Morris, Triumph etc., ersätter de flesta 6 cyl. 'Lucas'-fördelare

123-GB-6-R-V-Boost har samma funktioner som 123-GB-6-R-V men utöver det en funktion för överladdade bilar med turbo- eller skruvkompressor och ändrar tändningen vid laddning, s.k. boost retard.
123-GB-6-R-V-BOOST



123-GB-V8-R-V for MG, Rover, Land Rover, Triumph, TVR, Ginetta, Marcos, Warwick etc. med Rover V8 SDI motor (3,5 - 5 L)

123-GB-V8-R-VEn fördelare till samtliga Rover V8 SD1 motorer!
Levereras naturligtvis med ny rotor och rotorarm. Kugghjulet flytter man enkelt över från orginalfördelaren. Fördelaren har 16 kurvor inbyggt i lämpliga steg med en referenslista så att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timing LED automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, elektroniska centrifugal och vakumkurvor osv som gör 123 tändningar unika.



123-GB-V8-R-V-preSD1 for MG, Rover, Land Rover, Triumph, TVR, Ginetta, Marcos, Warwick, etc. Rover P5, P6 och MGB's

En fördelare till äldre, pre SD1 Rover V8 motorer!
Levereras naturligtvis med ny rotor och rotorarm. Kugghjulet flytter man enkelt över från orginalfördelaren. Fördelaren har 16 kurvor inbyggt i lämpliga steg med en referenslista så att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timing LED automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, elektroniska centrifugal och vakumkurvor osv som gör 123 tändningar unika.

123-GB-V8-R-V-preSD1



123-MINI-A-plus-TUNE-R-V for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan

123-MINI-A-plus-TUNE-R-V123-MINI-A-plus-tune är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Mini's 4-cylinder A-plus motorer. En "123-tune” fördelare som är fria programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara. Lämpar sig även för med överladdning tack vara boost retard. Det finns även en variant med fasta tänkurvor.



123-MINI-R for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan

123-MINI-R är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Mini's 4-cylinder motorer. Den är för de äldre 'pre-Aplus' Mini, men det finns också en modell Aplus motorer som heter 123-MINI-R-A-plus
123-MINI-R



123-MINI-R-V for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan

123-MINI-R-V123-MINI-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Mini's 4-cylinder motorer mad vakuum tändförställning för lägsta bränsleförbrukning. Det finns också en modell för Aplus motorer som heter 123-MINI-R-V-A-plus samt en variant med boost retard.



123-MINI-R-A-plus for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan

123-MINI-R-A+ är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Mini's 4-cylinder Aplus motorer utan vakuum tändförställning
123-MINI-R-A-plus



123-MINI-R-V-A-plus for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan

123-MINI-R-V-A-plus123-MINI-R-V-A+ är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Mini's 4-cylinder Aplus motorer med vakuum tändförställning. Det finns även en programerbar 123-Tune variant.



123-MINI-R-V-POS for Morris Mini, Austin Mini, BMC, British Leyland, MG, Innocenti s.k. hundkojan med pos jord

123-MINI-R-V-POS = Positiv nyhet för de som har en mini med positiv jord!
Det är samma fördelare som 123-MINI-R-V fast den passar även bilar med positiv jord.
123-MINI-R-V-POS



123-PEUGEOT-R-V for Peugeot 203, 403, 204, 304 , 404, 504, 505, J5, J7, J9

123-PEUGEOT-R-V123-PEUGEOT-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar Puegeot 203 / 403 / 204 / 304 / 404 / 504 / 505 / J5 / J7 / J9 med 4-cylinder bensinmotor.



123-Porsche-911-SMALL-6-R-V for Porsche 911 med 2,0L & 2,2L 6 cyl boxer motorer

En fördelare till Porsche 911 med 2 och 2,2l motorer!
Levereras komplett med kugghjul. Fördelaren har 13 tändkurvor inbyggt så att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timings LED, automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, m.m. som gör 123 tändningar så unika.


Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-Porsche-911-SMALL-6-R-V



123-Porsche-911-TUNE-SMALL-6-R-V for Porsche 911 med 2,0L & 2,2L 6 cyl boxer motorer

123-Porsche-911-TUNE-SMALL-6-R-VEfterlängtad nyhet för Porsche 911 med 2.0L och 2,2L motorer! En 123-tune fördelare för Porsche 911 fritt programerbar via USB-anslutningen.



123-Porsche-911-BIG-6-R-V for Porsche 911 med 2,4L, 2,7 & 3,0L 6 cyl boxer motorer

En fördelare till Porsche 911 med 2,4l, 2,7l och 3l motorer!
Levereras komplett med kugghjul. Fördelaren har 13 tändkurvor inbyggt sså att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timings LED, automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar m.m. som gör 123 tändningar så unika.

123-Porsche-911-BIG-6-R-V



123-Porsche-911-TUNE-BIG-6-R-V for Porsche 911 med 2,4L, 2,7 & 3,0L 6 cyl boxer motorer

123-Porsche-911-TUNE-BIG-6-R-VEfterlängtad nyhet för Porsche 911 med 2.4L, 2,7L och 3L motorer! En 123-tune fördelare för Porsche 911 fritt programerbar via USB-anslutningen.



123-Renault-Ventoux-4-R-V for Renault, Alpine 4CV, Juvaquatre, Dauphine, Floride, Caravelle, Estafette, R4, R5, R6, Alpine A108

123-Renault-Ventoux-4-R-V är en ny elektronisk tändfördelare som passar den klassiska B "Billancourt" / "Ventoux" motorn som används i Renault CV4, Renault Juvaquatre, Renault Daupine, Renault Ondine, Renault Floride, Renault Caravelle, Renault Estafette, Renault 4 "Laban", Renault 5, Renault 4F4, Renault 4F6, Renault 6, Alpine A108 m fl

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-Renault-Ventoux-4-R-V



123-RENAULT-Cleon-TUNE-4-R-V for Renault, Alpine, Daf, Dacia, Gordini, Lotus, René Bonnet och Volvo med Renault Cléon, Cléo-alu, Sierra, C- eller A-motor

123-RENAULT-Cleon-TUNE-4-R-VNyhet!

Äntligen en universal 123-tune för många Renault motorer som och kan även fås med vinklad fördelarlock. Som alla "123-tune" fördelare är den fri programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara.

Passar bl a i Renault:
Florida, Caravelle, R4, R5, Le Car, Supercinq, R6, R7 (Siete), R8, R9, R10, R11, R12, R15, R16, R17, R18, R19, R20, Estafette, Traffic, Express, Fuego, Twingo, Clio etc
Alpine A110, A310, R5 Alpine, R5 Alpine Turbo, R5 Turbo, R5 Turbo 2, R8 Gordini, R12 Gordini m fl
Dacia 1300 m fl.
Daf 55, Daf 66
Lotus Europa S1 & S2
Volvo 66, 343
René Bonnet Le Mans, René Bonnet Djet, Matra Bonnet Djet, Matra Sports Djet, Matra Sports Jet
m.m.

Obs. kontrollera måttritningen för att se om den passar i din motor.


Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-RENAULT-Ventoux-TUNE-4-R-V for Renault, Alpine, Gordini 4CV, Juvaquatre, Dauphine, Floride, Caravelle, Estafette, R4, R5, R6, Alpine A108

Nyhet!

Äntligen en universal 123-tune för många Renault motorer som och kan även fås med vinklad fördelarlock. Som alla "123-tune" fördelare är den fri programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara.

Passar bl a i Renault Renault CV4, Renault Juvaquatre, Renault Daupine, Renault Ondine, Renault Floride, Renault Caravelle, Renault Estafette, Renault 4 "Laban", Renault 5, Renault 4F4, Renault 4F6, Renault 6, Alpine A108 m fl

Obs. kontrollera måttritningen för att se om den passar i din motor.

123-RENAULT-Ventoux-TUNE-4-R-V



123-Renault-Cleon-4-R-V for Renault, Daf, Volvo: R4, R5, Estafette, Daf 55, Daf 66, Volvo 66, Volvo 343 etc

123-Renault-Cleon-4-R-V123-Renault-Cleon-4-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar den klassiska C "Cleon" motorn som används i Renault 4, Renault 5, Renault 4F4, Renault 4F6, Renault Estafette, Daf 55 och troligtvis fler.



123-Renault-Cleon-4-A-V for Renault, Daf, Volvo: R4, R5, Estafette, Daf 55, Daf 66, Volvo 66, Volvo 343 etc

123-Renault-Cleon-4-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar den klassiska C "Cleon" motorn som används i Renault 4, Renault 5, Renault 4F4, Renault 4F6, Renault 6, Renault 15, Renault 18, Renault Estafette, Daf 55, Daf 66, Volvo 66, Volvo 343 m fl
123-Renault-Cleon-4-A-V



123-ROLLS-ROYCE-8-R-V for Rolls-Royce & Bentley V8 motorer i: RR Silver Cloud, RR Silver Shadow, RR Silver Spirit, RR Camargue, RR Corniche, Bentley Corniche, Bentley S-Type, Bentley T-type, Bentley Mulsanne

123-ROLLS-ROYCE-8-R-VEn helt ny fullelektronisk 123-fördelare till Rolls-Royce V8 motorer!

Levereras naturligtvis med ny rotor och rotorarm. Fördelaren har inbyggd timings LED automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, elektroniska centrifugal och vakumkurvor osv som gör 123 tändningar unika.

123-Rolls-Royce-8-R-V ersätter de flesta Lucas-distributörer som används i Rolls-Royce Silver Shadow och Bentley T-serien.



Bosch-blue-coil for universal användning

Bosch blåa högeffektständspole, artikelnummer 0 221 119 027. Denna tändspole har ett klassiskt utseende men är en modern "torr" tändspole med lång livslängd och bäst tänkbara gnista med 123-tändningen.
Bosch-blue-coil



Bosch-red-coil for universal användning och tävlingsbruk

Bosch-red-coilBosch röda högeffektständspole, artikelnummer 0 221 119 030. Denna tändspole har ett klassiskt utseende men är en modern "torr" tändspole med lång livslängd och bäst tänkbara gnista med 123-tändningen och låg invändig motstånd exta lämplig för högvarviga motorer med många cilindrar kan bara användas med elektroniska tändningar.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-2CYL-spole for universal 2CV, 500, 126, Panda 650

Modern dubbelspole som kan användas i 2CV med 123-EVO, och Fiat 500 mm.
123-2CYL-spole



Beru-red-coil for universal användning och tävlingsbruk

Beru-red-coilBerus röda högeffektständspole. Denna tändspole har ett klassiskt utseende men är en modern "torr" tändspole med lång livslängd och bäst tänkbara gnista med 123-tändningen och dess låga invändiga motstånd exta lämplig för högvarviga motorer med många cilindrar. Kan utan förkopplingsmotstånd endast användas med 123-ignition tändningar.

Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-VOLVO-4B4-B14-B16-R-V for Volvo PV444; PV544, P120, Duett & Volvo Penta

123-VOLVO-4B4-B14-B16-R-V är en ny tändningsmodul som passar samtliga B4B, B14, B16A och B16B 4-cylinder Volvo förgasar bil motorer . Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat plus extra kurvor för etanol (E85) och LPG (motorgas).

Finns nu även i fri programerbar 123-tune utförande


123-VOLVO-4B4-B14-B16-R-V



123-VOLVO-B18-B20-R-V for Volvo PV544, Duett, P1800, Amazon, 140, 200, C202 & Volvo Penta

123-VOLVO-B18-B20-R-V123-VOLVO-B18-B20-R-V är en revolutionerande tändningsmodul som passar samtliga Volvo B18 och B20 4-cylinder bil och båt (Volvo-Penta) motorer med förgasare. Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat plus extra kurvor för etanol (E85) och LPG (motorgas).
Finns nu även i fri programerbar 123-tune utförande

För B20E och B20F motorer med original Bosch D-jetronic insprutning i bla Volvo 140E och Volvo P1800E har vi en special version med givarsignal till insprutningen 123-VOLVO-B18-B20-R-V-IE



Finns just nu i lager för direkt leverans!



123-VOLVO-B18-B20-R-V-IE for Volvo 140 E, P1800 E, P 1800 ES

123-VOLVO-B18-B20-R-V-IE är en revolutionerande tändningsmodul som passar samtliga Volvo B18 och B20 4-cylinder bil och båt (Volvo-Penta) motorer med förgasare och D-Jetronic insprutning . Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat plus extra kurvor för etanol (E85) och LPG (motorgas).
För insprutningsmotorer med D-Jetronic (B20E och B20F) finns det anslutningar som direkt passar i befintliga kontakten för insprutningen och slipper man mekaniska brytare även där.

Vi har även en version utan insprutningskontaker 123-VOLVO-B18-B20-R-V

123-VOLVO-B18-B20-R-V-IE



123-VOLVO-B30-R-V for Volvo Volvo 164, Marcos 3000GT, Volvo C303, Volvo Penta AQ165/AQ170 m. fl.

123-VOLVO-B30-R-V123-VOLVO-B30-R-V är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar samtliga B30 6-cylinder Volvo förgasar och insprutningsmotorer. Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till bil- och båtmotorer (Volvo Penta) inprogrammerat plus extra kurvor för B30 motorer med K-kamaxel samt etanol (E85) och LPG (motorgas).
Finns nu även i fri programerbar 123-tune utförande (modell V, modell M passar äldre motorer som Volvo A6).

För moterer med D-Jetronic insprutning finns det en modell med inbyggd givare och utgångar som direkt passar i befintliga kontakten för insprutningen som heter 123-VOLVO-B30-R-V-IE



123-VOLVO-B30-R-V-IE for Volvo Volvo 164, Marcos 3000GT, Volvo C303, Volvo Penta AQ165/AQ170 m. fl.

123-VOLVO-B30-R-V-IE är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar samtliga B30 6-cylinder Volvo förgasar och insprutningsmotorer. Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt och har de olika tändningskurvorna till bil- och båtmotorer (Volvo Penta) inprogrammerat plus extra kurvor för B30 motorer med K-kamaxel samt etanol (E85) och LPG (motorgas). För D-Jetronic insprutningsmotorer finns det en inbyggd givare och utgångar som direkt passar i befintliga kontakten för insprutningen.
123-VOLVO-B30-R-V-IE



123-VOLVO-B30-R-V-24VOLT for Volvo C303, C304, C306, Tgb11, Tgb13 etc. med 24V system

123-VOLVO-B30-R-V-24VOLT123-VOLVO-B30-R-V-24VOLT är en specialversion av 123-VOLVO-B30-R-V som kan matas direkt med 24V!



123-VOLVO-B19-B21-B23-B230-R-V for Volvo 240, 245, 340, 360, 740, 760, 940 & Volvo Penta

Detta är en 123 som passar B17, B19, B21, B23, B25, B230, B250 4-cylinder Volvo red-block motorer i bil och båt (Volvo-Penta).

Det är inte bara ett brytarlöst system utan ersätter befintlig fördelare helt inkl mekaniska tändförställningen och har de olika tändningskurvorna till dessa motorer inprogrammerat plus extra kurvor för etanol (E85) och LPG (motorgas). Tom med boost retard för turbo motorer finns inbyggd!

Finns nu även i fri programerbar 123-tune utförande

123-VOLVO-B19-B21-B23-B230-R-V



123-VOLVO-B19-B21-B23-B230-TUNE-R-V for Volvo 240, 245, 340, 360, 740, 760, 940 & Volvo Penta

123-VOLVO-B19-B21-B23-B230-TUNE-R-VNyhet!

Detta är en efterlängtad 123-Tune som passar B17, B19, B21, B23, B25, B230, B250 4-cylinder Volvo red-block motorer i bil och båt (Volvo-Penta).

Som alla "123-tune" fördelare är den fri programerbar via USB-anslutningen med tillhörande programvara.

Det finns även en variant med fasta tändkurvor.



123-VW-R-V for VW, Porsche Bubbla (1100, 1200, 1300, 1500, 1600), kleinbuss, Type III, Karmann Ghia, Buggy, Porsche 256, Porsche 912

123-VW-R-V är samma revolutionerande ny tändningsmodul som 123-VW-R men har dessutom vakuum anslutning till vakuum tändförställning.

Finns just nu i lager för direkt leverans!
123-VW-R-V



123-VW-R-V-IE for VW, Porsche Bubbla (1100, 1200, 1300, 1500, 1600, 1600E, 1600LE, 1600TLE), kleinbuss, Type III, Karmann Ghia, Buggy, Porsche 256, Porsche 912

123-VW-R-V-IE123-VW-R-V-IE är samma revolutionerande elektronisk fördelare som 123-VW-R-V men har även givare och utgångar för motorer med D-Jetronic insprutning och passar direkt i befintliga kontakten för insprutningen. Fördelaren kan därmed användas i motorer med förgasare och insprutning.



123-VW-R for VW, Porsche Bubbla (1100, 1200, 1300, 1500, 1600), kleinbuss, Type III, Karmann Ghia, Buggy, Porsche 256, Porsche 912

123-VW-R är en revolutionerande ny tändningsmodul som passar VW och Porsches 4-cylinder luftkylda boxermotorer.
123-VW-R



123-VW-R-V-BOOST for VW, Porsche Bubbla (1100, 1200, 1300, 1500, 1600), kleinbuss, Type III, Karmann Ghia, Buggy, Porsche 256, Porsche 912

123-VW-R-V-BOOST123-VW-R-V är samma revolutionerande ny tändningsmodul som 123-VW-R men har utöver det en funktion för överladdade bilar med turbo- eller skruvkompressor och ändrar tändningen vid laddning, s.k. boost retard.



123-Porsche-914-4-R-V for VW, Porsche: Porsche 356, Porsche 912, Porsche 914 / 4 och VW 411, VW 412, VW 1600

Nyhet.

En fördelare till Porsche 356, 912, 914 (4 cyl) och VW 411, 412, 1600 utan D-Jetronic insprutning. Om dn motor har D-Jetronic insprutning har vi även en "IE" version med de specialla anslutningar som krävs för det, se 123-Porsche-914-4-R-V-IE.

Fördelaren har 16 tändkurvor inbyggd med strömbrytare på sidan så att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timings LED, automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, elektroniska centrifugal osv som gör 123 tändningar så unika.

123-Porsche-914-4-R-V



123-Porsche-914-4-R-V-IE for VW, Porsche: Porsche 356, Porsche 912, Porsche 914 / 4 och VW 411E, VW 412E ,VW 1600E

123-Porsche-914-4-R-V-IENyhet.

En fördelare till Porsche 356, 912, 914 (4 cyl) med och utan D-Jetronic insprutning och Volkswagen 411E, 412E, 1600E med D-Jetronic insprutning! Om dn motor inte (längre) har D-Jetronic insprutning har vi även en version utan de specialla anslutningar som krävs för denna insprutningen, se 123-Porsche-914-4-R-V

Fördelaren har 16 tändkurvor inbyggd med strömbrytare på sidan så att man enkelt kan välja rätt kurva. Den har inbyggd timings LED, automatisk variabelkamvinkel med maximal gnistenergi oavsett varvtal och alla andra fördelar som t ex inga rörliga delar, elektroniska centrifugal osv som gör 123 tändningar så unika.

 

Copyright © 2003 - 123ignition.nl, webbdesign Korridor